Aby zwiększyć zaangażowanie i zasięgi na Instagramie i Facebooku, warto tworzyć treści dostosowane do tematyki profilu i oczekiwań odbiorców. Posty, wideo i relacje to formy, które mogą skutecznie przyciągnąć uwagę, jeśli będą ciekawe i spójne z grupą docelową. Warto również korzystać z dostępnych narzędzi, które pomogą lepiej wpisywać się w algorytmy platformy. Jak tworzyć content, który przyciągnie uwagę? Podpowiadamy.
Jak stworzyć konto na Instagramie, które użytkownicy będą chcieli obserwować i wygeneruje zasięgi?
Odpowiedz na pytanie, jak stworzyć profil, który przyciągnie uwagę odbiorcy, nie jest jednoznaczna. Wybić się na Instagramie możemy tworząc treści lifestylowe, pokazujące nasze codzienne życie, jak i stawiając na profil tematyczny. Warto mieć na uwadze, że obecnie te drugie profile są chętnie obserwowane, ponieważ w ich ramach można tworzyć wartościowy content obejmujący dość zawężoną tematykę. Dlatego łatwo jest przyciągnąć uwagę odbiorcy czy zdobyć potencjalnych klientów, jeśli z naszych postów będą wynikały dla nich jakiekolwiek korzyści. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że profile o podobnej tematyce często mają zupełnie inną liczbę odbiorców.
Dostęp do statystyk i grupy odbiorców, a strategie marketingowe
Znajomość marketingu i zachowań naszych obserwatorów jest niezwykle przydatna, jeśli chcemy tworzyć dobry content na tej platformie. Dlatego kiedy już założymy profil na insta, warto poznać preferencje swoich odbiorców. W tym celu najlepiej jest sprawdzić statystyki. Znajomość grupy docelowej jest najważniejszym punktem tworzenia treści na Instagramie, ponieważ wiedza o ich preferencjach pomaga planować nam interesujące posty. Dobry content na IG powinien odpowiadać na problemy naszej grupy docelowej i skupiać się na tym, co jest dla niej najważniejsze. Dobrze, jeżeli jest chwytliwy i pociągający wizualnie.
Jaki content tworzyć i kiedy go publikować, by post dotarł do swoich odbiorców?
Content, który będziemy publikować na naszym profilu na Instagramie, powinien interesować naszych odbiorców. Dlatego tak istotne jest, by przejrzeć statystyki i dowiedzieć się, kim są użytkownicy, którzy zdecydowali się obserwować naszego insta. Oczywiście powinien być on spójny również z tematyką profilu. Niezwykle istotne jest, by zachować odpowiednią taktykę i strategie oraz by publikować posty w godzinach, kiedy nasi odbiorcy są aktywni. Te informacje również znajdziemy w statystykach.
Niestety nie ma idealnej pory na publikację dla każdego profilu. W przypadku niektórych odbiorców najlepiej jest wrzucać posty wieczorem, na przykład około 21-22. Czasami jednak lepiej, jeżeli pojawią się one rano, na przykład o godzinie 9-10. Dlatego warto przetestować, kiedy nasi odbiorcy scrollują tablicę i wrzucać posty podobnej tematyce czy zbliżone zdjęcia lub grafiki w jeden dzień na przykład rano, w drugi z kolei wieczorem.
CTA, czyli jak angażować swoich odbiorców prowadząc zarówno prywatne social media, jak i firmowy profil na Instagramie?
Tworząc post czy relację na Instagramie, warto pamiętać, by zawsze dodawać do nich CTA, czyli wezwanie do działania. Dzięki temu będziemy angażować naszych odbiorców, by ci komentowali nasze posty, brali udział w ankietach czy konkursach. Takie działanie pozwoli nam również zwiększyć zasięgi profilu. Stosując CTA pamiętajmy jednak, by konkretnie wskazywać w poście, jakiej reakcji oczekujemy od odbiorców.
Jak tworzyć posty na Instagramie?
Tworząc post na Instagramie, zastanówmy się, co chcemy przekazać naszym odbiorcom. Pamiętajmy o tym, że wciąż najlepszym sposobem na przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników danej treści są ciekawe zdjęcie czy nietypowe materiały wideo. Warto opatrzyć taki post również opisem, który zainteresuje użytkowników. Należy jednak pamiętać o tym, że nie zawsze musimy silić się na niezwykle wartościowe treści. Czasami dobrze, jeżeli są one oryginalne lub nieco prowokacyjne i skłaniające do myślenia.
Wideo na Instagramie
Od pewnego czasu większym zainteresowanie niż standardowe posty zawierające zdjęcia na Instagramie, cieszą się materiały wideo. Są one w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców. Dlatego warto je wykorzystywać, tworząc treści na swój profil. Takie wideo możemy stworzyć zarówno w programach takich jak Canva, jak i zmontować je z krótkich filmików w aplikacjach takich jak CupCat.
Dobrze, jeżeli w przypadku profilu firmowego pokazuje ono na przykład dzień z życia pracownika czy etapy produkcji poszczególnych wyrobów. Na profilu prywatnym z kolei wideo może zawierać ciekawe fragmenty naszych wakacji czy z imprezy. W przypadku profili tematycznych wideo może zawierać konkretne instrukcje, na przykład sposób przygotowania dania, wykonania rysunku, zabiegu pielęgnacyjnego, itp.
Publikacja stories – jaki format warto wybrać?
Tworzenie contentu na Instagramie nie powinno być ograniczone wyłącznie do standardowych postów czy materiałów wideo. Dobrze jest również pomyśleć o ciekawym Instastories. Takie treści mogą być umieszczane na bieżąco. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by przygotowywać je wcześniej, a następnie publikować w wybranym czasie inwestor. Instastories to mogą być zdjęcia, ale również naklejki takie jak Q&A, quizy czy ankiety. Tworząc instastory, warto wykorzystywać najciekawsze formaty, aby budować społeczność i zwiększać jej zaangażowanie. Z tego powodu projektując instastores, pomyślmy o tym, jakie formaty będą atrakcyjne dla naszych odbiorców, a także pozwolą im bliżej nam poznać naszą osobę czy markę.
Hashtagi na Instagramie
Hasztagi stanowią ostatni element tworzenia postu na Instagramie. To właśnie za ich pomocą często możemy dotrzeć do nowych odbiorców, którzy zauważą nasze treści pod konkretnym hashtagiem. Żeby jednak działały one poprawnie i pozwalały nam zwiększać zasięgi, należy używać ich w odpowiedni sposób. Dlatego pamiętajmy, by umieszczać w postach hashtagi adekwatne do ich treści i nie używać ich zbyt wiele. Ich optymalna liczba to nie powinna przekraczać 10-15 na post.