Słynne buty emu podzieliły społeczeństwo na miłośników i przeciwników marki, gdy tylko weszły do sprzedaży. Kiedyś były ostro krytykowane za nieforemny kształt, dziś są wyznacznikiem mody klasy premium. Ich twórca przebył długą i wyboistą drogę do sukcesu, produkując buty, które z założenia były przeznaczone dla surferów. Co sprawiło, że śniegowce UGG są dziś uwielbiane na całym świecie?
Ciężka droga na szczyt
Marka UGG powstała w 1978 roku w Kalifornii. Brian Smith, założyciel firmy, rozpoczął własną działalność, dysponując wkładem pieniężnym liczącym zaledwie 500 dolarów. Jego obuwnicze imperium, a w szczególności buty damskie UGG, to klasyczny przykład sukcesu od zera do milionera.
Początkowo nikt nie traktował poważnie młodego projektanta, który próbował wybić się na amerykańskim rynku unikalną ofertą. W USA niewiele było butów wykonanych z owczej wełny i na ten materiał postawił Smith, zakładając markę. Początki były trudne – świat mody gardził bezkształtnym obuwiem, a pojedyncze pary sprzedawały się dobrze jedynie wśród surferów.
Śniegowce na plażę?
Co łączy kalifornijskich surferów z ocieplanymi śniegowcami? Poranki w tym stanie bywają chłodne, co najbardziej odczuwa się w stopach, krocząc po zimnym piasku. Obuwie UGG było doskonałą odpowiedzią na potrzeby surferów – świetnie izolowały chłód, zapewniając ciepło w każdych warunkach.
Z czasem obraz surfera w śniegowcach mocno spowszedniał, a buty UGG stawały się obiektem zainteresowań normalnych użytkowników. Wyściółka z owczej wełny oraz wierzch z owczej skóry dają gwarancję ciepła zimą i uczucie przyjemnego chłodu latem. Buty idealnie sprawdziły się w zimowych warunkach, dzielnie znosząc najbardziej dotkliwe mrozy oraz śnieżyce.
Prosta droga do świata high fashion
Znakomite opinie o jakości i trwałości obuwia były idealną reklamą, która sama się napędza. Buty damskie UGG sprzedawały się coraz lepiej, a jej klientkami były również gwiazdy estrady, kina czy show-businessu. Dziś śmiało można powiedzieć, że marka UGG trafiła do świata mody premium i na stałe zajęła miejsce wśród topowych produktów.
Marka UGG w 2018 roku obchodziła 40-lecie istnienia. To młody wiek, świadczący o kreatywności twórcy, który w tak niedługim czasie wiele już osiągnął. Buty damskie UGG noszą dziś znane wszystkim gwiazdy, takie jak Britney Spears, Kate Moss czy członkinie rodzin królewskich. Przełomem dla marki okazało się oświadczenie Oprah Winfrey, która zaliczyła obuwie UGG do jednych ze swoich ulubionych. To wystarczyło, by marka wkroczyła do świata, który do tej pory nią pogardzał.
Buty dla każdego
Sukces Smitha zmotywował go do rozszerzenia aktualnej oferty. Dziś bezkształtne obuwie to już przeszłość. W ofercie można znaleźć buty damskie UGG ze srebrnymi dodatkami oraz wstążkami, które dodają im uroku. Śniegowce to produkt flagowy marki UGG. Dziś można jednak kupić także wysokiej jakości sandały, eleganckie botki, obuwie sportowe oraz japonki – wszystkie zgodnie ze standardami marki.
Partnerem materiału jest Eastend – buty damskie UGG.